تاریخ انتشار: شنبه 1393/03/03 - 17:23
کد خبر: 130150

پس از توضیحات هاشمی رفسنجانی، معرف هراتی مشخص شد/ تساهل و تسامح در انتصاب‌های دانشگاه آزاد تا کجا ادامه خواهد داشت؟

پس از توضیحات هاشمی رفسنجانی، معرف هراتی مشخص شد/ تساهل و تسامح در انتصاب‌های دانشگاه آزاد تا کجا ادامه خواهد داشت؟

با توجه به اینکه انتصابها به پیشنهاد دفاتر و آقازاده ها صورت می گیرد، آیا نمی توان حضور و عملکرد معاونین و مدیران کل در دانشگاه آزاد فرمالیته و صرفا برای پر کردن چارت اجرایی دانشگاه آزاد تلقی کرد؟

خبرنامه دانشجویان ایران: با توجه به اینکه انتصابها به پیشنهاد دفاتر و آقازاده ها صورت می گیرد، آیا نمی توان حضور و عملکرد معاونین و مدیران کل در دانشگاه آزاد فرمالیته و صرفا برای پر کردن چارت اجرایی دانشگاه آزاد تلقی کرد؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» در حاشیه جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از پایان سخنان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، محمدحسین صفارهرندی یکی از اعضای مجمع تشخیص، در سخنان کوتاهی خطاب به هاشمی‌رفسنجانی، گفت: متأسفانه اخیراً نام فردی هتّاک در انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد که خوشبختانه پس از بررسی‌ها در این دانشگاه، وی عزل شد ولی گفته می‌شود که نامبرده هنوز هم مشاور رسانه‌ای در مجمع تشخیص است که البته ما بعید می‌دانیم. خوب است جنابعالی این موضوع را تکذیب کنید.

هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به این اظهارات، ضمن تشکر از صفارهرندی، گفت: خوب شد این موضوع مطرح شد. ایشان در دوران ریاست‌جمهوری بنده بدون هیچ سابقه سوء مدتی در اواخر دوره با معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری همکاری انتشاراتی داشت که البته بنده هم حکم نداده بودم.

وی اضافه کرد: بعد از پایان آن دوره وی منفصل و مدت‌ها از وی بی‌خبر بودیم تا اینکه اخیراً با مراجعه به رئیس دفتر اینجانب و اعلام آمادگی برای همکاری و خدمت به نظام، بدون اطلاع از سوابق چند سال گذشته ایشان، در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار شد که بلافاصله پس از افشای مقاله هتّاکانه، از مسئولیت چند روزه خود عزل شد و در دفتر هم من حکم نداده بودم و مشاور بنده هم نبود و در دفتر بنده هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.

چندی پیش طه هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» در باره معرف هراتی گفت:«نمی دانم». معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در آن گفتگو با انتقاد از اداره انتصابات دانشگاه آزاد مسئولیت انتصاب را برعهده اداره استعلام دانشگاه آزاد دانسته بود.

عبدالحسین هراتی فرد هتاک به امام مدتی پیش در حکمی توسط طه هاشمی به مدیریت اسناد و مدارک دانشگاه آزاد منصوب شده بود. پس از اعتراضات گسترده دانشجویی هراتی عزل شد.

اگرچه امروز هاشمی رفسنجانی گفت که برای هراتی به عنوان مشاور حکمی صادر نکرده است اما چند سوال، ابهام و انتقاد به قوت خود باقی است:

اداره استعلام و انتصابات دانشگاه آزاد چگونه از سوء سابقه هراتی که با یک جستجوی ساده اینترنتی نیز مشخص می شود اغماض کرده است؟

از آنجاییکه به گفته خود هاشمی هراتی به پیشنهاد رییس دفتر وی به دانشگاه آزاد معرفی شده است، آیا پاسخ «نمی دانم» طه هاشمی تعجب برانگیز نیست؟

با توجه به اینکه انتصاب ها به پیشنهاد دفاتر و آقازاده ها صورت می گیرد، آیا نمی توان حضور و عملکرد معاونین و مدیران کل در دانشگاه آزاد فرمالیته و صرفاً برای پر کردن چارت اجرایی دانشگاه آزاد تلقی کرد؟

اگر انتصاب هراتی هم یک اشتباه استثنایی قلمداد شود، توجیه مسئولان دانشگاه آزاد در مورد انتصاب محکومین امنیتی و مجرمان فتنه سال 88 در دانشگاه آزاد چیست؟

حلقه واقعی مدیریت دانشگاه آزاد چه کسانی هستند؟

توجیه آقای هاشمی رفسنجانی در مورد جمله توهین آمیز نتصرف دانشگاه آزاد توسط نظام اسلامی» چیست؟

آیا استفاده از تعبیر «ملک خدا» برای دانشگاه آزاد فرار کردن از دایره تحقیق و تفحص و نظارت مجلس و عدم تمکین به قانون نیست؟

تساهل و تسامح در انتصابهای دانشگاه آزاد تا کجا ادامه خواهد داشت؟

مگر مجمع تشخیص مصلحت نظام در و پیکر ندارد که بدون اطلاع و حکم آققای هاشمی رفسنجانی فردی در جایگاه مشاور در جلسات مهم و بین المللی و نه جلسات عادی حضور می یابد؟

و...

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
نکته اخلاقی آیت‌الله جاودان درباره گناه
واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه +فیلم
مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top